2016年4月26日火曜日

AMG E320T 3,6 1ナンバースポーツトラック2シーター 継続車検と各種消耗部品の交換。




Auto Fashion Factory Yokohama
2016 04 26 Tuesday


AMG E320T 3,6 Wide


Next up for continuation automobile inspection
Battery exchange and exchange of engine oil.
Recent inspection is very very fed up
Safely continue inspection 
also is the end without clean problem.
Four 18-inch aluminum-hole is being repainted.


What a change of pace?
In cracks incorporated into the clear of aluminum
There is not good also, including 
the impression to suddenly watch the eyes!
Also jewels a newly replaced four tires because you at this time.
But always it was HIC select the PS2 of Michelin,
Tire is like the oil change to Zu distract once a year
Consumables and Warikiri, in the N7000 series of Nexen,
We believe that all new replacement exchange.


Since the taxes and cost of 
the one-year inspection is very reasonable,
Also I think Fumikireru take the plunge in the 
exchange of inspection and consumable parts.
What happens when this is the 
span of two years vehicle inspection?


When the result by exhausting 
in the vehicle inspection cost,
Exchange of these periodic inspection 
and consumable parts is painful even to budget,
Savings and funny save the compromise might be to activate.

Of once a year in order to increase the safety awareness,
Replacement of consumable parts is what you want to try.



AMG E320T 3,6 Wide


Replacement of engine oil
Was Liqui Moly GT-1 that well-established.
Is a hardcore of engine oil made in Germany.
At LIQUI MOLY "Liqui Moly" GT-1

Was the engine oil the total amount of the replacement work.
Viscosity is to choose the 10W-60 of the firm.

It was remodeled into a 500 wide fenders,
Sports track two-seater wagon
It is the presence that can not 
be there because it is extra attractive.
500 sport sedan, but it will apparently 
occasionally happens to be in the city
Fenders 500 style wide wagon of
No apparent simplicity in the city rarely profusely.

There is or would be essential 
fun is the real thrill of the scarcity value?
In the world, but it what jewels 
exist a variety of custom parts,
If you are not to ask for a near-perfect 124 quality,
It does not go in easily selected on a value basis 
to think in the middle of a compromise and low-budget.
The collapse is total balance does not 
have the meaning of the 124 originally.
It has a direction carefully,
To each one of the parts continue 
to be a favorite for me is,
The combination of the product and the 
product considering the relevance might be important.

Welcome to ride without getting tired jewels 
in the treasure in the real sense of the term!


Nikon D3S

Nikon single-focus lens
Micro-NIKKOR-
P Auto F3.5 55mm

Photo by Toshifumi Kako








Auto Fashion Factory Yokohama 
2016  04 26  火曜日

AMG E320T 3,6 Wide  

1ナンバースポーツトラック 継続車検のお次ぎは
バッテリー交換とエンジンオイルの交換です。
最近の車検は非常に面倒臭くて大変ですが、
無事継続車検も問題無く綺麗に終了でした。
4本の18インチアルミホールは只今リペイント中です。

美しさに対する自分なりの気分転換でしょうか?
アルミのクリアーの中に細かなクラックが混入で
ぱっと観た目にも印象も含めて良く御座いません!
この際ですからタイヤ4本も新しく交換で御座います。

いつもはミシュランのPS2を選択して御座いましたが、
タイヤは1年に1回ケチらずにオイル交換と同じく
消耗品と割り切り、ネクセンのN7000シリーズで、
全部新しく入れ替え交換をと考えております。

ブランド的に浸透している天下のミシュランに比べると、
アジアの輸入タイヤのネクセン製品ははたして大丈夫なんだろうか?

イメージ的には確かにそうお考えになられるのは無理は御座いません。
出来たらミシュランやコンチネンタルやピレリーで、
年に1度の定期交換が出来ればそれはそれで理想で御座います。
ですがタイヤに掛けられる個人的な予算として消耗部品の範囲で、
コストパフォーマンスで割り切れない場合も御座います!

タイヤの素材としてのゴム質が新鮮な旬な時期をと考えると、
健康的に安全性を適度に維持させて行きたいと
考える方がある意味健全な意識なのかも知れません。

ネクセンN7000は弊社の代車で長期テストをさせた結果、
問題無く長期に渡り健康的で満足感もそれなりに高く
コストパフォーマンスに優れた製品なんだと
そう判断させて頂きました。

そして費用対効果の面でも遜色が無いという結果の判定なのです。
ブランドイメージ的にはまだまだこれからかも知れませんが、
ネクセンブランドは個人レベルで満足感がそれなりに高く、
消耗品としてのコストパフォーマンスが良いのであれば、
それはそれで違った魅力と需要が新しく生まれます。


さらに 1年車検の税金と費用はすごくリーズナブルですから、
点検や消耗部品の交換にも思い切って踏み切れるのだと思います。
これが2年車検の車検継続スパンですとどうでしょうか?
車検費用とその他税金面で体力を大きく消耗させてしまうと、
これらの定期点検や消耗部品の交換が予算的にも苦しくなり、
妥協に節約と変なセーブが心の中に発動するのかも知れません。

20年以上が経過したビンテージワゴンですから、
定期点検の意味も含めて消耗部品の交換は、
早め早めへと意識させて行きたい課題でも御座います!

安全意識を高める為にも1年に1度の、
消耗部品の交換は前向きに心掛けたいものです。



AMG  E320T 3,6  Wide  


エンジンオイルの交換は
定評のあるリキモリGT-1でした。
ドイツ製の筋金入りのエンジンオイルです。 
LIQUI MOLY「リキモリ」 GT-1にて
エンジンオイル全量交換作業でした。
粘度は硬めの 10W-60 を選択です。

500ワイドフェンダーへと改造させた、
スポーツトラック2シーターワゴンは
あり得ない存在ですから余計に魅力的です。
500スポーツセダンはたまに街で偶然にも見掛けますが
オーバーフェンダー500スタイルのワイドワゴンは
滅多やたらに街では簡単には見掛けません。

そこが希少価値の醍醐味であり本質的な面白さでしょうか?
世の中にはそれこそ色々なカスタムパーツが存在して御座いますが、
完璧に近い124クオリティーをお求めになられるなら、
途中の妥協や低予算で考える金額ベースで簡単に選んでは行けません。
トータルバランスが崩れては124本来の意味を持ちません。
じっくりと方向性を持ち、
1つ1つのパーツが自分にとってお気に入りで在り続ける為には、
関連性を考えた製品と製品の組み合わせが重要なのかも知れません。

飽きずに乗れてこそ本当の意味での宝物なので御座います!


Nikon D3S
 
Nikon single-focus lens 
Micro-NIKKOR-
P Auto F3.5 55mm 
Photo by Toshifumi Kako
























































































































































































































































































































































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