2016年4月23日土曜日

一昔前のW210 AMG E55T を今風に転がす醍醐味と費用対効果の面白さ!AMG E55T Mk-2 スポーツトラックAMG 55VAN


Auto Fashion Factory Yokohama
2016 04 23 Saturday



The choice of AMG E55T.


It is a late-model station wagon 
of the longing of AMG E55T.
Equipped with the engine of the V8 DOHC 5500cc
Jewels a complete machine of genuine AMG.
This longing of AMG complete machine 
is aim in the firing range
's The arrival of a sense wonderful era.


In Why world these AMG machine,
Will that within range distance?
While it is even more than the year Shi gone,
It was there is a maximum of cause 
to the magnitude of the emissions.


Japan's automobile tax relationship is 
in accordance with the amount of exhaust,
Tax rate has become a subtle 
mechanism that is added.
To a good car of the small fuel consumption 
of the amount of exhaust in the secondhand market
Although popularity is of course 
we will continue to move.


This funny demand in the domestic
In 13 years and 18 years of
 taxation tax problems, etc.,
Even if within range distance
Do not put out a hand to the car
 is easy to young people
It is multiplied by the 
spell bad environment
It might ringleader is.


Any insurance versa,
Even to obtain a license at 
the age of 18 and 20 years old,
Not pay expensive is a very common sense,
Insurance payment amount jewels waiting.
Any insurance in the parking Badai,
If you think the payment of monthly installments,
Taxes this also rather than burden
You think I'm such tightening close to a mortal wound.


This funny 13 years and 18 years of
Switches to rule tax problems 
such as heavy taxation addition,
Only say tearfully old car,
Regardless of the maintenance 
and affection of until now,
Not let go in the opposite of the family 
was a decision should not be
Owners also jewels many.
In the car society that the 
system has subtly crazy
That's not the commotion of decline 
far from the automotive industry.

3 numbers are era that's luxury
Jewels a word close to the other former obsolete.


While with the times thinking 
the new environment we consider the economic,
Wonderful extent of the good condition of the car,
Because of the strange habits of these bad weight tax,
Car buyers overseas is the purchase price, such a big joy.
It flows at Don Don and dirt cheap to overseas
Let's consider the current situation once again deeply!



The former AMG Complete machine
Sports track cargo
This improvement in two-seater 
specification as one number.
Fuel consumption may be also
 accelerated if spend the old age
Not ~ 's good Even two-seater of 
AMG E55T wagon!



Reborn sports track 1 number cargo
It can also Choi ride of foot car for work.
This is what jewels in the proposal 
of the new car life in the real sense of the term!



Toshifumi Kako






Auto Fashion Factory Yokohama
2016  04 23  土曜日

AMG E55Tという選択。

憧れのAMG E55Tの
後期モデルステーションワゴンです。

V8 DOHC 5500ccのエンジンを搭載する
正真正銘のAMGのコンプリートマシンで御座います。
この憧れのAMG 
コンプリートマシンが射程距離内で狙える
ある意味素晴らしき時代の到来なのです。

何故 世の中ではこれらのAMGマシンが、
射程距離内なのでしょうか?
それは過ぎ去りし年式もさることながら、
その排気量の大きさに最大の原因が御座いました。

AMGでも124時代のAMG E320T-3,6は数が少なくて
欲しい人の数が異常に多い事から高値安定どころか
プレミアムプライスに突入して御座います。

1993年10月〜1995年の6月まで
正規販売店経由AMGジャパンで販売されました。
当時は1280万円だったAMG E320T-3,6は
ワゴンとしては高値の華だったのかも知れません!

排気量の小さな年式の古いE36Tが逆に高くて
新しくて排気量の大きなE55Tが逆に安いのです。

この逆転現象をプラスのメリットして
前向きに捉えた場合はどうでしょうか?

1992年〜1993年9月にも
AMG 300TE-3,2 WAGONも御座いました。
エンジンはOHC 6気筒 
M103エンジンの3200ccバージョン
こちらはなんと1680万円という
プライスだったと記憶しております。

この時期は並行ではAMG 300TE-3,4 
DOHCエンジン初期型M104ユニットを搭載
こんなコンプリートWAGONも御座いました。

また遡る事1991年のAMG カタログモデルですと
2180万円という途方も無い設定金額だったのです。

こうした時代背景からも
W210時代のE55Tは前期も後期も
コンプリートマシンとしては並行輸入も拍車が掛かり、
円も高騰しマルクも最低価格の69円時代に突入でした。

並行対策として正規の値引きも大きく、
空前のベストセラーモデルだったのです。

人気というよりお手頃AMGとして、
爆発ヒットで想像以上にワゴンやセダンが売れまくりました。

数が多いのと排気量が大きいということで
当時1470万円相当のAMGコンプリートマシンが
今では信じられないくらいの射程距離内で
入手が出来るというこれこそ大きな矛盾点。

日本国内の自動車は税金関係が排気量に応じて、
税率が加算される微妙な仕組みになっております。
中古市場では排気量の小さく燃費の良いクルマへと
人気が当然ですが移動して行きます。

国内での需要がこのおかしな
13年目と18年目の課税税金問題等で、
たとえ射程距離内であっても
若者が簡単にはクルマに手を出せない
悪しき環境が呪縛を掛けている
元凶なのかも知れません。

任意保険も然り、
18歳や20歳で免許を取得しても、
とても普通の感覚では高額で払えない、
保険支払い金額が待ち受けて御座います。

駐車場代に任意保険、
毎月の分割払いでの支払いを考えたら、
税金はこれまた重荷どころか
致命傷に近い締め付けなんだと思われます。

このおかしな13年目と18年目の
重加算課税のルール税金問題等に切り替わり、
泣く泣く古いクルマというだけで、
今までのメンテナンスや愛情には関係無く、
家族の反対で手放さなくてはならない決断だった
オーナーさん達も数多く御座いました。

流通のシステムが微妙に狂ったクルマ社会では
これこそ自動車産業界の衰退どころの騒ぎではありません。

3ナンバーは贅沢だという時代は
もうかつての死語に近い言葉で御座います。

新しい環境を考え時代に合わせながら経済面を考えて行く、
素晴らしき程度の良きコンディションのクルマが、
こんな悪しき重量税のおかしな習慣のせいで、
海外の自動車バイヤーは買い付け価格も大喜びでなのです。

海外へドンドンと二束三文で流れて行く
現状をもう1度深く考えて見ましょう!
かつてのAMGコンプリートマシンを
スポーツトラック貨物
1ナンバーとして2シーター仕様に改良です。

老後を過ごすなら加速もあって燃費も良い
AMG E55Tワゴンの2人乗りだって良いじゃ〜ありませんか!

生まれ変わったスポーツトラック1ナンバー貨物
仕事にもちょい乗りの足車でも構いません。

これこそ本当の意味での新しいカーライフの提案なので御座います!

Toshifumi Kako








































































































































































































































































































































































































































































































































































































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